CS:GO iesācējiem

Lasīt rakstu


CS:GO iesācējiem

Gaming Raksts pievienots: 2022. gada 27. jūnijā

CS:GO iesācējiem

Kas notiek uz ekrāna?


Pēc pirmās veiksmīgās sezonas ESEA ADVANCED SEASON 41, Wolsung komanda dodās pelnītā atpūtā, pēc kārtīgi aizvadītām izslēgšanas spēlēm. Tikmēr pa šīm 20 un vairāk kartēm, kas tika strīmotas, noteikti ir saradies brangs pulks cilvēku, kam Counter Strike nav tik viegli uztverams, kā aktīviem sekotājiem, tādēļ šodienas rakstā ieskicēšu tās nianses, kam sekot līdzi un kas palīdzēs saprast, kas notiek uz ekrāna. Cerams, ka šis raksts motivēs atkal aplūkot iepriekšējās wolsung spēles, lai varētu mācīties sekot līdzi dažādām spēles niansēm, un tad jau nākamsezon justies daudz drošāk un zinošāk par to, ko redz ekrānā.

5 CT-side (Counter-terrorist) un T-side (terorist) cīņa ir spēles pamatā 

Counter Strike savā būtība ir spēle par to, kurš pirmais tiks līdz 16 uzvarētiem raundiem. Uzvarēšanas metodes ir vairākas - izspēles raundā nošaujot visus pretiniekus, uzliekot C4 (bumbu) un vai nu tā uzsprāgst, dodot uzvaru teroristiem, vai tā tiek atmīnēta, un tad par raunda uzvarētāju pasludina CT (Counter-Terrorist), vai ja laiks iztek, kā rezultātā CT skaitās uzvarētāji.

Teroristu spēlētājs uzstāda bumbu

Tātad, esam sapratuši, līdz cik spēlējam un to, kas nosaka uzvaru. Bet kas notiek, ja abas komandas spēli beidz pie 15:15 un ir neizšķirts? Tad, līdzīgi kā pagalma sportos, spēlē līdz +4, jeb līdz pirmā komanda tiek līdz 19 uzvarētiem raundiem. Ja ir 18:18, atkal turpinās. Un tā tālāk un vēl joprojām.


Līdzi šim nāk arī ekonomiskais aspekts, jo atšķirībā no citām spēlēm, Counter Strike ir sava ekonomijas sistēma, kurai ir aktīvi jāseko līdzi, lai zinātu, kādus iepirkumus veic tava komanda, un vai pretiniekiem ir līdzvērtīgs iepirkums. Visvieglāk šo pastāstīt, ja spēli sadala posmos.

Pistoļu raunds ir neizbēgama spēles sastāvsdaļa

Šie posmi iedalās vairākos - Agrais spēles posms, Eco posms un “Pilna spēka” posms. Agrais spēles posms ir pistoļu raunds, ar kuru atklāj spēli. Tāds spēlē ir tikai viens. Tad viena komanda iegūst naudu par uzvarētu raundu, kamer otrai iedod vien dažus grašus. Tālāk jau ir šie te raundi, kur vienai komandai ir Eco (Economic) raunds, kura laikā netiek iegādāti ieroči, jo nav nauda, vai arī, ja nav iespējams veikt pilnu iepirkumu, un tādēļ izvēlās pakrāt vēl naudu. Tikmer otrai komandai jau ir Anti-eco raunds, kur tiek iepirkts labākais ierocis un granātas, lai atspēkotu šos spēlētājus, kam ir eco. Ja abām komandām ir pilnie iepirkumi, tad šos raundus dēvē par “Pilna spēka”. Šie ir vieni no svarīgākajiem raundiem, jo abas komandas veido ekonomiku, seko līdzi pretinieku ekonomikai un vēl arī veic iekrājumus, lai tālākos izspēles raundos būtu vēl nauda. Un ja viena komanda zaudē visus savus spēlētājus, tad viņiem ir jāveic pilns pirkums atkal, kas neļauj uzkrāt naudu. Loģiski!

Priekš spēles par šaušanu CS:GO ļoti ir jādomā naudu un tās tērēšanu

Un tad vēl protams ir dažādie ieroči, par kuriem diži plaši neizpaudīšos, bet pieminēšu svarīgāko. Lielākā daļa ieroču spēlē par nošautu pretinieku dod 300$, kamēr daži, AWP un CZ:75, par vienu nāvi dod 100$. Bises un dažāda veida mazkalibra automāti tikmēr dod 600$ un 900$ par nāvi, bet šie ieroči ir daudz sliktāki, tādēļ to pirkšana ir daudz vairāk uz situāciju orientēti (eco vai, ja spēlētāji atrodās tuvumā viens otram). 

CS:GO ir ļoti svarīgi, ar ko tu šauj

Vēl svarīgs moments, ko ņemt vērā, ir tas, ka katrs no pieciem spēlētājiem kartē dara savu darbu. Nav tā, ka visiem pieciem ir uzdevums skriet iekšā rindā un šaut nost. Komandas struktūra atšķirās no komandas uz komandu, bet globāli zīmējums paliek tāds pats. Komandā ir komandas līderis, kurš gatavo treniņu plānus, analizē pretiniekus un spēlē komandē, kur katram spēlētājam iet un ko darīt. Tad ir komandas AWP spēlētājs, kura rokās pēc iespējas biežāk mēģina nodot AWP ieroci, lai no šī ieroča izvilktu maksimumu. Tad ir “Entry-fragger”, kura primārais mērķis ir iet iekšā pirmajam un veidot pirmās cīņas, lai pēc tam komandas biedrs spētu savākt atlikušo. Un vēl ir Lurker, kurš bieži ir nostatus no komandas, klausas rotācijas un mēģina spēlēt no tā, ko komandas biedri dara parasti otrā kartes daļā.

Spēle pretinieka aizmugurē, kur tevi gaida vismazāk, ir lurker ikdiena

Tā arī tā spēle norit, ka tiek sekots līdzi spēlētāju naudai, paralēli pētot, kā veicas duēļos un vai arī nākamie izspēles raundi var aiziet par labu komandai, par kuru fano. Visam tam pa vidu iepin vēl faktu, ka komandas AWP spēlētājs nesaņem AWP un tādēļ ir jāmaina taktika, un viss sāk pārvērsties par putru. Bet dienas beigās, lai arī Counter Strike nav tas pats vieglākais esports, kam sekot līdzi, vismaz mums nav jāmācas par 100+ DOTA vai LoL varoņiem, kur un kā tādus izmantot.

Līdzīgi raksti

SPĒLĒT KAZINO