Esports - mājās tupētāji vai liels notikums?

Lasīt rakstu


Esports - mājās tupētāji vai liels notikums?

Gaming Raksts pievienots: 2022. gada 02. jūnijā

Esports - mājās tupētāji vai liels notikums?

Par un ap esportu, ieskaties!!!


Kopš pēdējo nedēļu notikumiem Latvijas esporta burbulī, ir ļoti aktualizējies jautājums - kas ir esports un ko tas ēd? Tādēļ mēģināšu to parādīt caur cipariem un skatītāju iesaisti.

Kad 1891. gadā tika “izgudrots” basketbols, par pamatu izmantojot persiku grozu un bumbu, neviens nemaz neaizdomājās, vai tas jelkad sasniegs tādus apmērus, kādus tas tagad ir sasniedzis. 2022. gada pelnošākais basketbola spēlētājs, Janis Adetokunbo, ar savu šī brīža līgumu nopelnīs 228 miljonus ASV dolārus. Vidēji NBA spēli skatās ap 1.44 miljoni skatītāju un paša NBA vērtība, kuru veido televīzijas, atribūtikas, pārdoto biļešu un sponsoru ieguldījums, 2017. - 2018. gadā bija 2.12 miljardi ASV dolāru. Protams, ja mēs paskatāmies vidējos rādītājus Latvijā, tie īsti nespēj konkurēt ar ASV tirgu... diemžēl. Bet mums ir iespēja salīdzināt 120 gadīgu sportu ar knapi 20 - 25 gadus eksistējošu fenomenu, nosauktu par esportu. 

Viens no skatītākajiem esporta pasākumiem klātienē ir 2005. gadā notikušais Starcraft Pro League championship, kur SK Telecom T1 cīnijās pret KT, un šo spēli skatījās aptuveni 120’000 Dienvidkorejas iedzīvotāji. Šis cipars vēl aizvien ir nepārspēts, kas, šķiet, fenomenāli, ja mēs skatāmies 1 spēles apmēros, jo, piemēram, 2019. gadā, ESL turnīru 2 nedēļu laikā vēroja 174’000 cilvēki, bet šeit ir jāņem vērā, ka tika spēlētas vairākas disciplīnas, nevis viena specifiska.

Tikmēr tiešsaistē katrai spēlei ir savi rekordi, un tādēļ nav iespējams veikt tādu vienu apkopojumu, bet ja mēs sadalām pa esports “grandiem” jeb visvērotākajām spēlēm, tad League of Legends(LoL) pīķa skatītāju skaits bija 3,985,787 skatītāji, kamēr LoL konkurentiem Dota 2 izdevās pārsist 2 miljonus skatītāju, ar gaidītāko Dotas 2 turnīru, Internacional 10, kuru vēroja 2,741,514 fani.

CS:GO, lai arī bieži dēvēts par skatītājiem vieglāk uztveramo no minētajiem esportiem, pirmo reiz miljonu pārsita vien 2017. gadā, kad Eleague major skatījās 1,3 miljoni, un ilgu laiku vēl nebija skaidrs, vai jelkad šis skaitlis tiks pārsists, jo, sākoties pandēmijai, skatītāju cipari sāka kristies un bija lielas šaubas, vai CS:GO vairs spēs būt tik liels spēlētājs, kāds tas bija līdz COVID-19 pandēmijai. Bet tad 2021. gadā, 2 gadus pēc pēdējā lielā CS:GO Major, norisinājās PGL Stockholm, kurā varēja just, ka gaiss bija nokaitēts un cilvēki ļoti vēlējās redzēt CS. Rezultātā tiešraides pīķis bija 2,7 miljoni, kur visi skatītāji varēja novērot, kā NiKo netrāpija ,iespējams, svarīgākos savus dzīves šāvienus pret S1mple. Un, protams, kā CS brīnumbērns S1mple ieguva savu pašu pirmo Major titulu.

Lai arī ir lieli un skaisti cipari, esportam tomēr vēl ir vieta, kur augt, bet kā teica Karlsons "Mieru, tikai mieru". Ir prognozēts, ka līdz ar 2023. gada beigām, esports skatītāju skaits sasniegs 800 miljonus (vairāk lasi esports.net). Tas nemaz neliekas tik maz, ja paskatās, ka, piemēram, visu sportu karalis, futbols, EURO 2020 finālos BBC un ITV vien sasniedza 3.1 miljonu pīķi skatītāju ziņā. Tādēļ, lai arī šobrīd esports skatījumi ir savā ziņā niša, par kuru zin tikai savs burbulis, viss tomēr norāda uz to, ka cipari drīz, piespiedu kārtā, liks runāt, kas gadiem ilgi turēts un slēpts.

Līdzīgi raksti

SPĒLĒT KAZINO