3 Bītlu ietekmē radītas INOVĀCIJAS, kas mainīja mūzikas pasauli

Lasīt rakstu


3 Bītlu ietekmē radītas INOVĀCIJAS, kas mainīja mūzikas pasauli

Mūzika Raksts pievienots: 2024. gada 12. janvārī

3 Bītlu ietekmē radītas INOVĀCIJAS, kas mainīja mūzikas pasauli

Iespaidīgi!!!


Kā viena no populārākajām un ietekmīgākajām rokgrupām pasaulē uz visiem laikiem mainīja veselu industriju ar inovācijām, kas mūsdienās ir kļuvušas par neatņemamām mūzikas pasaules sastāvdaļām.

Mūzikas videoklipu veidošana

Lai gan viedokļi šajā jautājumā atšķiras, tieši Bītli ir uzskatāmi par mūzikas video veidošanas -  tādā formātā kā tos pazīstam mūsdienās - pionieriem, attīstot ideju par īsa, atsevišķa video izstrādi par konkrētu muzikālu skaņdarbu.

Zīmīgi, ka Bītli mūzikas video izplatīšanu redzēja kā iespēju atvieglot savu saspringto grafiku.

Pirmais īpaši konkrētam singlam veltītais mūzikas video tika izstrādāts 1966. gadā, Bītlu dziesmai “Paperback Writer/Rain”

Koncertu organizēšana stadionos

Lai gan Bītli regulāri pilnībā izpārdeva koncertus dažādās koncertzālēs un amfiteātros ar ietilpību līdz pat 10 000 apmeklētāju, grupas menedžera ideja organizēt koncertus sporta stadionā daudziem šķita absurda un nerealizējama.

Par spīti tam, 1965. gadā Bītlu koncertam tika rezervēts “Shea” stadions Ņūjorkā. Un šīs idejas kritiķiem atlika vien noskatīties, kā vairāk nekā 55 000 biļešu tika izpārdotas vien pāris stundu laikā pēc to tirdzniecības sākuma.

Vien 30 minūšu ilga uzstāšanās grupai nodrošināja vairāk nekā 300 000 ASV dolāru lielus ieņēmumus, kas vēl vairākus gadus bija nepārspēts industrijas rekords.

Mūzika FM radio frekvencē

Līdz pat 1968. gadam ASV radiostacijas FM frekvenci izmantoja sarunu, ziņu un līdzīga formāta informācijas izplatīšanai, kamēr mūzikas atskaņošanai tik izmantota AM frekvence. Vēl jo vairāk, radiostacijas AM frekvencē lielākoties izvairijās atskaņot dziesmas, kas bija garākas par trīs minūtēm.

Tas nozīmēja, ka 1968. gadā Bītlu izdotais, vairāk nekā septiņas minūtes garais singls “Hey Jude” atskaņošanas laikā tika vienkārši pārtraukts pie trīs minūšu atzīmes. Saprotams, ka grupas fani un patiesi mūzikas entuziasti ar to bija neapmierināti. Tieši tāpēc radio pionieris Toms Dobahjū pārkapa pieņemto formātu un savā radiostacijā, nu jau FM frekvencē, sāka atskaņot pilno “Hey Jude” versiju.

Pavisam neilgā laikā šim piemēram sekoja visas ASV radiostacija un FM frekvence ieņēma vadošo lomu arī mūzikas atskaņošanai, kas vienlaikus nozīmēja lēnu AM frekvences norietu.

SPĒLĒT KAZINO